I thought he was my knight in shining armor. Turns out he was just a retard in aluminium foil.

luni, 14 octombrie 2013

Peştişorii de aur

Eu nu prea mă uit la televizor. Autoprotecţie.
Dar îl deschid, de când am mâţă, fiindcă ei îi plac tare mult tenisul de câmp, patinajul artistic şi acvariul de pe Acasa, de după ce li se termină imaginaţia.
În noaptea asta, am dat pe acvariu. Şi pentru că pufoasa se instalase prompt, am urmărit-o să-i văd "mutrele", gândindu-mă s-o filmez.

Şi atunci mi-a atras atenţia ce se întâmpla pe ecran. Ochioasa albă cu văluri era atacată de toţi mitocanii aurii. Îi rupseseră deja bucăţi din coadă, pe care le haleau fericiţi, şi ori de câte ori o încolţeau, bum! Ca la maşinuţele bum-bum. Avea deja operculii roşii, câteva indenturi pe spinare şi alerga din ce în ce mai haotic.
Mi-a trecut prin minte, recunosc, să stau până la sfârşit, să văd dacă într-adevăr or s-o mănânce, dar mi s-a strâns stomacul ghem. Acum au mai trecut nişte ore, aş putea să încerc să văd ce mai face victima aia, dacă mai face. Dar prefer să nu ştiu. Pariez că nici n-am pe cine întreba dacă asta s-a mai întâmplat vreodată (cine se mai uită la acvariu, în afară de bumbăcica mea?). Şi se zicea că aduce noroc să ai un auriu - toată literatura de copii, toate desenele animate, toate filmele romance au câte un peştişor, neapărat auriu, într-un bol. Ştiţi faza:

"Şi Peştişorul de Aur i-a spus atunci Pescarului: Dă-mi drumul, şi-ţi voi îndeplini trei dorinţe..."

Ba, s-avem pardon, eu m-am lecuit! Şi basmele oricum sunt crude şi violente (au cel puţin o moarte prin tortură deosebit de nemiloasă - basme pentru psihopaţi).
Şi, artimeticizând după câţi aurii mi-aduc aminte că am văzut, dacă i-aş prinde, aş avea dreptul la cel puţin 18 dorinţe (nu ştiu dacă se pune şi auriul cu spinare neagră... hibrid păcătos). Dar ştiu că în noaptea asta mi-am dorit să-i izbesc, tandru, de câte 18 ori cu căpşoarele de marginea chiuvetei. Dorinţa întâi: Sânge! dorinţa a doua: Sânge! dorinţa a treia: Sânge!

Aşa că, dacă aveţi copii psiho, ca să nu mai spargă-rupă totul prin casă, luaţi-le peştişori. Aurii. Şi unul alb cu văluri (nu ştiu cum îl cheamă, dar îl recunoaşteţi, că arată ca o mireasă cu ochii bulbucaţi - puteţi să-i ziceţi lu' Psiho ăla mic că e aşa, holbată, de când a încercat s-o strângă mama/tata-peşte de gât, că urla prin casă şi nu se mai îneţelegeau cu ea). O să se prindă repede care-i mişcarea şi o să-i plaaacă... o, ce-o să-i plaaacă... Sânge, sânge, sânge!
Dacă peştii sunt îmbuibaţi şi apatici, puteţi să-i puneţi gametului 15 minute de tutorial pe Acasă, după ce se încheie transmisia de seară (nicio grijă, 99% din deviaţii ăştia mici nu adorm la ora trecută în cărţile de crescut copii).

Ţin minte că era un post care transmitea în direct din câte o intersecţie. N-am întrebat niciodată dacă a prins cineva vreun accident, creieri zburaţi pe asfalt, vreo bătaie între bande, vreo mineriadă nocturnă - "ceva".

Ce mai urmează? Vizionare în direct din camera de execuţie, din sălile de operaţie...? Nu, eu nu cred că exagerez. Nouă ne plac realitişourile, ne plac mult, mai ales când se bat, se îmbrâncesc, urlă. Dacă plozii sunt la orizontală, de ce nu un pic de adrenalină la mâna a doua? E chiar fascinant să priveşti o cafteală în direct (una pe bune, nu d-aia de ketchup hollywoodian), nu? altminteri nu-mi explic de ce fac televiziunile rating cu aşa ceva. Şi instructiv (poate nu ştiai cum s-o convingi pe vecina de la doi să nu-şi mai ude muşcatele pe cearşafurile tale... fluturând la uscat pe balcon ca nişte steaguri triumfale ale tihnei domestice).

Lasă, mai bine cumpăr lanternuţă cu laser şi nu ne mai uităm, noaptea, la rechinaşi aurii - ce zici, pisică? Pune-ţi trei dorinţe!

Erată:
Acvariul nu e live, ci e filmuleţ procesat, construit să ruleze în buclă la câteva minute, aşa că n-o să vedeţi moartea Ifigeniei niciodată, ci doar supliciul, martiriul, calvarul codatei albe. La nesfârşit. Poate că e făcut cu intenţie şi cu mesaj: să vedeţi ce păţiţi când sunteţi altfel decât majoritatea. Să vă băgaţi minţile în capete şi mai degrabă să vă vopsiţi gardurile decât să mai susţineţi coexistenţa cu altfelul. Concordia viabilă e uniformizare - restul e poveste, blabla metafizic.
Poftim, citez din sfaturi de îngrijire: "Peştişorului auriu îi place să stea de unul singur, dar dacă vrei să-l faci să convieţuiască cu alţii din aceeaşi rasă cu a lui (s.m.), va fi nevoie să le cumperi un acvariu mai mare."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu